Proč používat doplněk Google Analytics URL Builder – vytvoří vám snadno odkaz s UTM parametry

Sledování odkazu díky UTM je jednou ze základních funkcí, která Vám dopomáhá k vyhodnocování úspěšnosti kampaní a Google Chrome na to má vynikající doplněk.

Předpokládám, že Google Analytics znáte dobře všichni, v tomto článku si ukážeme jak jednoduše a rychle nastavit UTM k odkazu, který chcete měřit.

Nejprve si stáhněte doplněk Google Analytics URL builder: https://chrome.google.com/webstore/detail/google-analytics-url-buil/gaidpiakchgkapdgbnoglpnbccdepnpk

V prohlížeči Google Chrome se objevil tento doplněk ve tvaru nákupního košíku:

Nyní stačí otevřít stránku, na kterou chcete odkazovat a tam na doplněk kliknout, vyskočí tato tabulka. V ní vyplníte Source a Medium abyste v Google Analytics poznali odkud návštěvníci Vašeho eshopu přišli.

Uvedu příklad, kdy chci propagovat na stránce Facebooku v běžném příspěvku link s ponožkama:

Do Source můžete vyplnit místo kde propagujete a třeba název stránky nebo produktu na který cílíte, v Medium pak npř.datum kdy propagaci spouštíte.

Dole kliknete na zelené “Copy URL” a tu vložíte do propagačního příspěvku. Až na odkaz někdo klikne, tak se v Google Analytics zobrazí tagy Source a Medium u informace u návštěv, zobrazení probíhá s jakousi prodlevou, tak se nebojte, až to budete testovat, že by doplněk nefungoval. Zkoušejte a klidně se s námi podělte o Vaše poznatky.

Přeji příjemné sledování návštěv a konverzí Vašeho eshopu.

Autor: Jan Pokštefl

Jsem agentem v ExitShopu. Připravím Vám kompletně eshop, včetně pomoci nebo zaučení přímo u Vás ve firmě.