Pojďme v roce 2020 víc prodávat. Ekonomika je na vrcholu, nečekejte

V tomto roce bychom si mohli všichni dát výzvu pořádně nakopnout kampaně a vydělávat násobně více, než v tom loňském a k tomu by vám mohl pomoci tento krátký článek.

Jak víte, sdílím dlouhodobě hodně ze svého know-how, které při vytváření a správě e-shopů používám. Základem je vždy produkt, poté cenová politika, konkurenceschopnost, rychlost dodání atd. atd.

Nabídku je však potřeba dostat na oči potenciálním zákazníkům. To můžete dělat pomalu a dlouhodobě (např. s pomocí SEO – publikovat originální články, zajistit zpětné odkazy z internetu vedoucí na váš e-shop), ale já raději vidím výsledky ihned a tedy dávám přednost PPC kampaním – Google, sKlik, Heuréka, Zboží.cz, Facebook, …

Protože na internetu podnikám již řadu let, postupně jsem si prošel samostudiem, oslovením kamarádů, kteří se vytvářením a správou kampaní živili, i výběrem vhodné agentury.

Všechny tři varianty mají své výhody i nevýhody

1) Pokud PPC rozumíte a máte na to čas, je to nejlevnější vše si nastavit sami. Bohužel (nebo bohudík) doba je taková, že vše jde strašně rychle dopředu, snad ve všech PPC systémech přibývají novinky, které je třeba nastudovat a zapracovat do kampaní a při větším počtu e-shopů, kategorií, produktů je to neudržitelné.

2) Máte-li známého nebo kamaráda, který je v PPC pohybuje, můžete to dát na starost jemu. Ušetříte čas, bude to relativně levné a pokud má kamarád i vlastní praktické zkušenosti (např. také provozuje e-shop), může to být nejlepší řešení. Problém ovšem je, že se na něm stanete závislí. Pokud budete potřebovat úpravy, musí si na vás udělat čas. A co když bude nemocný, pojede na dovolenou, přestane se PPC věnovat? Proto jsem v poslední době testoval možnost č.3.

3) Agenturní spolupráce – agentury jsou obecně drahé, platíte dříve, než máte prokazatelné výsledky a tak je to často výstřel naslepo. Několikrát jsem se spálil, utratil za nastavení a správu poměrně velké peníze a výsledky se nedostavily, kampaně byly ztrátové. V minulém roce se mi však podařilo konečně objevit agenturu, se kterou jsem si vyzkoušel spolupráci na dvou mých e-shopech a výsledky mě velmi mile překvapily. 

Teď to bude trochu PR, ale zároveň opět sdílím svoje know-how.

Jedná se o královéhradeckou agenturu FoxMarketing.cz, za kterou stojí lidé, kteří se v oboru pohybují přes 10 let. Právě na vlastních projektech získali zkušenosti se správou PPC kampaní a to je pro mě vždy nejlepší vizitka. Protože se s kluky již několik let znám, domluvili jsme se, že by mohli pomoci i vám, klientům ExitShopu.

Kluci jsou schopni udělat bezplatný a nezávazný audit vašich stávajících kampaní, výstupem budou v bodech doporučení, co je potřeba zlepšit. Možná právě i díky tomu, pro vás může být rok 2020 v podnikání několikanásobně lepší než 2019.

Tuto agenturu vytvořili v roce 2018, takže pořád ještě mají paušální odměnu za správu za rozumnou cenu a co jsem se s nimi bavil, tak i u e-shopu, který dělá obrat několik milionů Kč ročně byli schopni dostat se na dvojnásobek.

Autor: Radek Kilevník

Jsem jednatelem a většinovým majitelem ExitShop s.r.o. Kromě eshopové platformy ExitShop, provozuji také několik úspěšných Dropshippingových eshopů a řídím tři sklady v ČR. Chci tady upřímně říct čím se zabývám a co se mi honí hlavou, abych si přitáhl do života ty správné lidi. Celý život se snažím dosáhnout svobody. Peníze jsou super, ale tím to zdaleka nekončí. Můj Facebook. Můj Youtube kanál.