K čemu přesně Vám mohou být užitečné Krátké názvy kategorií

Jeden z našich skvělých ExitShopařů pan Jaroslav Živný, mi poslal tento úžasný email, kde popsal jak využívá novou funkci “Krátké názvy kategorií” kterou jsme nedávno do ExitShopu nasadili. Tady je:

“Krátké názvy kategorií – na první pohled možná zbytečná funkce, ale ve skutečnosti je opravdu užitečná. Hlavně, když chcete skloubit uživatelskou přívětivost eshopu a SEO, což bylo do této chvíle v některých případech větších eshopů trošku obtížné a většinou jste si museli vybrat jedno nebo druhé. S touto funkcí je teď hračka vyhovět oběma atributům. Osobně jsem se na ni hodně těšil a věřím, že udělá radost i ostatním uživatelům ExitShopu.

Kde tuto funkci najdu a jak ji nastavím?
Funkci najdete v Obchody – Váš eshop –  Kategorie v rámci úpravy některé z kategorií hned pod Název. Pole je označeno Krátký název.
Pro koho je určena?
Jedná se o nadstandardní funkci, která je pro všechny, kteří na ni přispěli nebo si ji dokoupili. V rámci Exitshopu si ji však můžete dokoupit. Její cena je 2000Kč. Stačí navštívit sekci Crowdfunding, kde najdete spousty dalších užitečných funkcí.
S čím mi tato funkce pomůže? Co umí?
Jak bylo napsáno v úvodu, funkce pomáhá skloubit uživatelskou přívětivost a SEO (optimalizaci pro vyhledávače jako je Google, Seznam a další) v kategoriích.
Funkce umí nastavit každé kategorii kromě klasického názvu také jeho krátkou variantu. Krátký název se použije v horním horizontálním menu, levém vertikálním menu, v menu kategorií (to je to, které se objeví v obsahové části webu, pokud má kategorie nějaké podkategorie) a v drobečkové navigaci. Původní nebo také dlouhý název se pak použije všude jinde – v nadpisech, v title (tím se objevujete ve vyhledávání Google a dalších) a všech ostatních místech, kde Vám to přinese užitek.

Všechna místa, kde se použije krátký název mají totiž jedno společné – méně místa. Krátký název tedy ušetří prostor a v menu tak budete třeba moci použít větší písma (to mě trápilo hlavně v levém horizontálním menu). Hlavní, co Vám však funkce přinese je zlepšení uživatelské přívětivosti, protože už nebudete muset opakovat stále ta stejná slova. Jak?
Představte si, že máte eshop třeba s mobilním příslušenstvím, ale klidně si domýšlejte strukturu svého eshopu. 🙂 Vaše kategorie, pokud jste chtěli být dobře vidět ve vyhledávačích a zároveň se chtěli vejít délkou textu nějak rozumně do všech menu, vypadali asi takto:
iPhone
   iPhone 8/7
      Příslušenství k iPhone 8/7
         Obaly/kryty/pouzdra pro iPhone 8/7
         Tvrzená skla a fólie na iPhone 8/7
      Náhradní díly pro iPhone 8/7
Toto sice mohlo být docela pěkné pro SEO, ale z pohledu zákazníka to vypadá docela komicky. Hlavně to neustále opakování se. Do této chvíle, to však tak nějak jinak nešlo. S novou funkcí krátkých názvů kategorií, to však vypadá podstatně lépe:
Krátké názvy (v menu apod.)
iPhone
   iPhone 8/7
      Příslušenství
         Obaly, kryty a pouzdra
         Tvrzená skla a fólie
      Náhradní díly
Dlouhé názvy (nadpisy, SEO)
Apple iPhone
   Vše pro Apple iPhone 8 a iPhone 7
      Příslušenství pro Apple iPhone 8/7
         Obaly, kryty a pouzdra pro Apple iPhone 8/7
         Tvrzená skla a fólie na Apple iPhone 8/7
      Náhradní díly pro Apple iPhone 8/7
Tuto funkci již postupně nasazuji a testuji na svém eshopu imore.cz a hodně mě baví. Hotovou ji mám třeba už u kategorií zboží pro Apple Watch. Je však víkend a tak si zbytek natavení a hraní si s ní nechám na další dny. Už teď se však můžete podívat, že to díky této funkci vypadá opravdu lépe. Hodit se bude určitě každému. :-)”
 Podnikejte naplno! Radek Kilevník

 

Autor: Radek Kilevník

Prodávám na internetu od roku 2006. Provozuji vlastní eshopy a vlastní eshopový systém. ExitShop.cz. Sledujte mě na Twitteru: @RadekKilevnik a na Facebooku facebook.com/radek.kilevnik.